Wednesday, May 24, 2006

Malmö rockar inte fett

Ja, nu skall jag äntligen ta och skriva lite om Malmö resan. För det första var det bara vi som åkte till Irland som åkte med vilket betyde gött me plats i bilen! Vi åkte alltså från Burgården klockan åtta på söndag morgon sedan var det en skräckfärd ner till Skåne. Anki kör som en dåre, helt livsfarligt! Vi stannade till vid ett luffigt väghotell och skulle kolla in frukosten, blä sa vi och åkte vidare till närmaste Mc Donalds. Efter detta lilla stoppet var det raka vägen ner till Lund. Jag upplyste flickorna i bilen att när vi kommit över Hallandsåsen så befann vi oss utomlands. I Lund skulle vi hämta upp en gammal klasskamrat till Anki, vi hittade hennes hus efter två U-svängar och tre tvärnitar och ett antal felväxlingar. Jana, vännen, hoppade in och vi åkte in till Alnarp, lantbruksuniversitetet, man blir typ trädgårdsingengör eller arkitekt och sånt om man går där. Vi kollade in skolan och den stora slottsparken runtomkring, det låg tre slott i parken tror jag. Jättefint ställe. Vid tretiden lämnade vi Alnarp och letade oss ut på motorvägen igen. Hittade en lämplig avfart in till Malmö och sedan snurrade vi runt i staden i typ en timme utan att hitta någonvart, ingen hade varit smart nog att ta med sig en karta, Anki hade visserligen skrivit ut några från Eniro men de varalldeles för suddiga. Vi fick frågade två skåninger om vägen, Madde våran"kartläsare" tappade bort oss och jag (uppmärksamma att jag skryter nu!)räddade situationen och hittade då vårat vandrarhem! HA HA!!! det var en fin sekelskiftsvilla där vi spenderade en natt. På söndagkväll tog vi bussen in till City och käkade mat. Hem och spelade kort sen sov vi. Väckning klockan åtta, städning och sedan var det shopping! Det var typ likadant som här, inget spännande alls. Köpte mig ett par örhägen bara. Vi käkade lunch sen bar det av hemmåt vid tvåtiden. Vi sulle stannat vid Sofiero men det var så dåligt väder. Åkte vidare och mellen Varberg och Kungsbacka virrade vi bor oss igen på jakt efter en plantskola. Hittade den så småning om och var där en stund. Vid det här laget var alla lite lagom trötta och sura, alla utom Madde för det var hennes idé att åka dit. Blä. Vid halv sju släppte de av mig i Kållered. Äntligen hemma. Det bästa med hela resan var endå att jag brara slösade 200 kronor, skolan betalade allt! :D skall försöka lägga in några bilder me.


Ett av slotten i Alnarp, det är täckt med ett otroligt fint blåregn!!
Cousin It
Här bodde vi, Villa hilleröd.

2 Comments:

At 24 May, 2006 04:47 , Blogger ' said...

HAHAHA cousin IT!! Jag skrattar på riktigt! Men värsta fina husen

 
At 26 May, 2006 08:59 , Blogger ' said...

hallå kompis du ska ju på bal typ nu! Hoppas du får kul!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home