Monday, July 17, 2006

Från det ena till det endra

Nu har jag kommit hem igen. Men jag skall iväg på onsdag igen, sressigt att ha semester. Jag hade det skönt i Olafsbo iallafall. Sol och salta bad. Skönt som tusan! Stickat och läst en bok om dagen och bara legat och slappat. Jag och farmor hade våra rutienr; hon vaknar vid halv åtta (diabetiker och måste äta vissa tider) och äter frukost innehållande dansk illaluktande ost, sedan läser hon tills jag vakanr vid nio/tio tiden. En promenad på förmiddagen, kanske handlar lite på Tempo. sedan är det bara att njuta av Kattegatt och av solen ända fram till lunch vid ett. Mera solande fram till middag vid sex och sedan kanske man går på en poängpromenad. Lite tv tittande på kvällen och sedan läggdags. Härligt. På lördagen lämnade jag och pappa Olafsbo vid halv elva och sedan tillbringade vi dagen i Varberg på Wheels and wings, mamma med familj+ två Marcusar anlände frammåt tvåtiden. På kvällen var det cruising, men det var inget vidare, det var för många bilar och en sur mamma i framsätet. Vi åkte hem vid elvatiden.

Idag har jag varit på pressentrunda i stan, hittade halsband och lita köksgrejjer. Bra bra. Åkte hem och packade. Helt apa trött nu. jag kommer att se värsta cool ut när jag åker i väg bakom morfar på motorcyckel tvärs över hela Sverige. Men stakars, stakars min bak och ni som blir hemma! Saknar er redan! Puss! Här kommer några bilder från Olafsbo.

Här bodde vi, farmor sitter där i hatt och läser.

En liten bit av stranden innan alla badjävlar har vaknat

Min farmor Solveig och jordgubbar

1 Comments:

At 18 July, 2006 13:11 , Blogger ' said...

Åå det ser ju helt underbart ut!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home