Friday, June 02, 2006

FÖR VI HAR TAGITSTUDENTEN, FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN, FÖR VI HAR TAGIT STUDEEEEENTEEEEN! FY FAAN VA VI É BRAAAA!!!!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAA! Lycka! Glädje! Skratt! Skrik! Sång! Fantastiskt!!!! En kort smmanfattning av studenten låter nog så! Vilken dag alltså! Jag vill ta studenten jämt! Okej... Till sans. Dagen började vid sju då jag gick upp och började fixa till mig, var färdig vid halv nio och åkte då hemmifrån. Pirr pirr i magen. Vi hade en improviserad champagnefrukost, bubbelvin och öl blev det mest! Vi hade trevligt i alla fall. Vi hade en sal som tvåorna hade pyntat åt oss där vi satt och åt en liten macka och lite annat gått. Fotografering och sedan hade vi mingel i någon timma, vi skrev i varandras mössor och kramades med allt och alla! Gläde i alla ansikten!Vi hade lunch vid tolv inget vidar gått, det var då första delen av Burgårdens studneter gick ut. Mocklisar. Guuud va pirrig man blev av att se alla på skolgården. Huuu! Mera mingel fram till två då lärarna hade cabaret. Det var sådärrolig, men endå! Vi hann med en litren rast till. Spänninge stiger och alla börjar bli sådär pirriga att man bara inte kan dölja det längre! Underbart! Rektorna stod där och babbalde en stund till, nedräkningen börjage och spnäningen blev oliiiidlig. Det skulle ju dalas ut stipendier också, blä tänkte alla men det blev ju betydligt roligare när jag själv fick ett, för att ha visat goda studieresultat! Wow! 1000 kronor fick jag! Nu låter det som om jag är den enda som fick det men det var typ tio- femton stycken. När vi hade satt oss i Aulan där efter rasten, så bad rektorn oss att ta av oss våra mössor, vi skule ju ha mösspåtagning sedan. När den sedan kom och rektorn bad oss ta på våra mössor igen och så förklarade han att NU är ni riktiga studenter! Vilken känsla!!! Jubel så att hela aulan skakade (igen)! När lärarnas rockband spelade "The finat countdown" då det bara var en kvart kvar, var det så man bara ville dö. Sedan när klasserna började ropas upp... En efter en sprang de ut och man hörde bara jublet från alla glada människor! Och när TDA3A blev uppropade hamnade man i ett konstigt lyckorus! Det hände bara inte, det var inte vår tur, vi kan inte vara så här stora! Skrik vink och glädje! Skolan är slut och livet börjar! Stod och hoppade på balkången en stund och sedan ner till släkt och vänner, mormor hittade mig inne i folkmassan. Fick en massa blommor och kramar! Massa vänner och släcktingar som var där och gratulerade mig! Guuud va kul! TACK!!! Jag kunde inte stanna så länge på skolan eftersom vi skulle åka med spårvagnen strax efter. Per körde mig dit! Du är en ängel! På Drottningtorget möttes klassen upp igen och vi firade vidare, spårvagnen kom och vi skramlade iväg. Skrikandes och sjugandes, skålandes och lyckliga! Den resan, tre varv runt stan var den bästa jag har gjort under hela mitt liv! Mycket bättre än Irlandresan till och med! Glädje och sång WOW!!!!! Helt otroligt vilken känsla!!!

När spårvagnsfärden var klar hoppade vi av på Drottningtorget, klassen skingrades och jag blev mobbad och fick ta pendeln! HAHAHAHA till Mölndal, Peter hämtade mig där och så åkte vi hem till mormor och hade kalas, massa folk som kom. Jag fick så himla många fina pressenter! Tacka alla söta och snälla människor! Jag är så glad för allting!Tack, Tack, Tack!!! Vi åt och skålade och hade trevligt. Vid niotiden åkte jag hem till pappa. Vilade i en halvtimme, så otroligt trött. Sedan var det bara att starta igång igen. Festfin på en halvtimme och sedan iväg igen, tog tåget. Linda hade tyvärr glömt sitt id och fick åka tillbaka och hämta det. Per, Henke,jag och Marcus gick iväg till Hony, jävla skitställe egentligen.... Madde fick inte komma in men hon såg ju ut som skit ochså, fula skor och byxor. Men efter typ en timme fick hon fixat sig in i alla fall. Musiken var bra och sällskapet underbart! Jag slösade bara åttio kronor, Per bjöd på en cider. Hade jätte roligt hela kvällen, tyvärr så rökte Marcus en cigarr och jag blev irritrad. Ignorerade honom och så stack han , trodde jag. Jag partade vidare och hade jätte kul! Vid två hade jag otroligt ont i fötterna och bestämde att det var dags att åka hem. Ringde pappa och han kom efter en halvtimma. Innan det så gick jag med Jonas för att hämta pengar, han var skylldig mig för spårvagnen. Träffade Kangas och han betalade en del av Jonas skuld, han var jättefull... Tyvärr så var Marcus kvar där utanför och skulle envisas med att försöka få mig att pussa honom men jag vill inte pussa en full idiot som har rökt cigarr. Linda och Frida jagade iväg honom! Tack : )!!! Det var skönt att komma hem och lägga sig. En fullspäckad dag fårn 7.00- 3.00.

Tack till alla som gjorde min student så lyckad!Tack Tack Tack! Älskar er alla! Det här var nog absolut min lyckligaset dag i hela mitt liv! Och oh mama med lili och sussie ÄR en bra låt att ha när man springer ut! Sådeså! Bilder lär pluppa upp senare idag! Hadetunderbart!!!!

För jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten, för jag har tagit studeeeneeeen!!!! Fy fan va ja e bra, fy fan va ja e bra, fy fan va ja e bra, för jag har tagit studenten, fy fan va ja e braaaaaaaaaaa!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home